Poprawa funkcjonowania firmy – audyt organizacyjny i audyt procesów
Poprawa funkcjonowania firmy - audyt organizacyjny i audyt procesów
Pomagamy firmom poprawić efektywność i stabilność dla ich długoterminowego sukcesu.
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu nawet dobrze prosperujące firmy mogą napotkać na różne wyzwania, które wpływają na ich stabilność i rozwój. Nasza usługa jest skierowana do średniej wielkości przedsiębiorstw, zmagających się z:
- problemami z płynnością finansową,
- trudnościami komunikacyjnymi,
- potrzebą rozwoju i utrzymania stabilności na rynku,
- brakiem jasnego planu rozwoju,
- nieskuteczną lub brakującą strategią,
- niezadowalającymi wynikami finansowymi,
- konfliktami interesów między wspólnikami lub pracownikami.
Co zawiera usługa?
W ramach usługi przeprowadzamy kompleksowy audyt organizacyjny oraz audyt procesów, analizując dokumenty finansowe oraz przeprowadzając wywiady z kluczowymi pracownikami.
Na tej podstawie identyfikujemy źródła problemów, obszary wymagające poprawy lub eliminacji oraz potencjalne zagrożenia. Wszystkie nasze obserwacje zawieramy w szczegółowym raporcie z rekomendacjami, który dostarczamy po przeprowadzonym audycie.
Po przedstawieniu raportu z rekomendacjami możemy wdrożyć proponowane zmiany jako konsultanci.
Audyt organizacyjny
Audyt
organizacyjny
CEL: ocena sposobu funkcjonowania całej firmy lub wybranych jej obszarów, a następnie zebranie zgromadzonych informacji i opracowanie wniosków w postaci raportu z audytu.
- Ocena struktury organizacyjnej i podziału decyzyjności.
- Analiza systemów zarządzania, procesów i standardów.
- Weryfikacja misji, wartości i kultury organizacyjnej.
- Ocena spójności strategii z zarządzaniem.
- Analiza efektywności operacyjnej i wydajności pracy.
- Przegląd komunikacji wewnętrznej i przepływu informacji.
- Ocena motywacji, retencji i rozwoju pracowników.
- Zarządzanie zmianą, ryzykiem i BCP.
- Planowanie operacyjne i kontroling.
- Przegląd systemów zarządzania jakością i norm.
- Analiza systemów i technologii informatycznych.
Audyt procesów
Audyt
procesów
Cel: wykrycie słabych punktów w procesie oraz znalezienie jak największej ilości sposobów na jego usprawnienie i zoptymalizowanie – doprowadzenie danego procesu do jak największej skuteczności
- Analiza organizacji pracy i efektywnego zarządzania zasobami.
- Identyfikacja przyczyn istniejących i potencjalnych problemów.
- Wykrycie strat i wąskich gardeł w procesie produkcji, magazynowania i logistyki.
- Ocena procesu planowania produkcji.
- Przegląd systemu obiegu i analizy informacji.
- Analiza współpracy międzywydziałowej.
- Ocena wpływu gospodarki magazynowej na proces produkcji.
Jak działamy?
AUDYT:
Spotkanie kawowe
Wstępna rozmowa pozwalająca nam zrozumieć potrzeby firmy.
Przeprowadzenie audytu
Dokładna analiza
funkcjonowania firmy.
Raport po audycie
Przedstawienie i omówienie
wyników audytu.
WDROŻENIE:
Wdrożenie jest opcjonalną
częścią usługi.
Plan wdrożenia
Opracowanie szczegółowego
planu działania i harmonogramu.
Wdrożenie
Regularne spotkania w celu implementacji zmian.
Rewizja efektów
Kwartalna ocena i podsumowanie
efektów działań.
Dalsze wdrożenie
Kontynuacja działań zgodnie
z ustalonym planem.
Zakończenie wdrożenia
Końcowe podsumowanie
i ocena wyników działań.
Przykładowe rezultaty naszych audytów
Dzięki budowie nowej struktury organizacyjnej usprawniliśmy procesy oraz przepływ dokumentów i informacji. Skróciliśmy czas realizacji zleceń i wyeliminowaliśmy wąskie gardła w organizacji.
Analiza rentowności grup produktowych, klientów i linii biznesowych pozwoliła na rezygnację z nierentownych segmentów, uwolnienie zasobów i skierowanie ich na najbardziej dochodowe obszary, co znacząco poprawiło wyniki finansowe.
Poukładanie struktury i procesów w organizacji umożliwiło podejmowanie lepszych decyzji, co przyczyniło się do zwiększenia efektywności operacyjnej firmy.