Poprawa funkcjonowania firmy – audyt organizacyjny i audyt procesów

Poprawa funkcjonowania firmy - audyt organizacyjny i audyt procesów

Pomagamy firmom poprawić efektywność
i stabilność dla ich długoterminowego sukcesu.

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu nawet dobrze prosperujące firmy mogą napotkać na różne wyzwania, które wpływają na ich stabilność i rozwój. Nasza usługa jest skierowana do średniej wielkości przedsiębiorstw, zmagających się z: 

  • problemami z płynnością finansową, 
  • trudnościami komunikacyjnymi, 
  • potrzebą rozwoju i utrzymania stabilności na rynku, 
  • brakiem jasnego planu rozwoju, 
  • nieskuteczną lub brakującą strategią, 
  • niezadowalającymi wynikami finansowymi, 
  • konfliktami interesów między wspólnikami lub pracownikami. 

Co zawiera usługa?

W ramach usługi przeprowadzamy kompleksowy audyt organizacyjny oraz audyt procesów, analizując dokumenty finansowe oraz przeprowadzając wywiady z kluczowymi pracownikami.

Na tej podstawie identyfikujemy źródła problemów, obszary wymagające poprawy lub eliminacji oraz potencjalne zagrożenia. Wszystkie nasze obserwacje zawieramy w szczegółowym raporcie z rekomendacjami, który dostarczamy po przeprowadzonym audycie.

Po przedstawieniu raportu z rekomendacjami możemy wdrożyć proponowane zmiany jako konsultanci.

Audyt organizacyjny

Audyt
organizacyjny

CEL: ocena sposobu funkcjonowania całej firmy lub wybranych jej obszarów, a następnie zebranie zgromadzonych informacji i opracowanie wniosków w postaci raportu z audytu.

  • Ocena struktury organizacyjnej i podziału decyzyjności. 
  • Analiza systemów zarządzania, procesów i standardów. 
  • Weryfikacja misji, wartości i kultury organizacyjnej. 
  • Ocena spójności strategii z zarządzaniem. 
  • Analiza efektywności operacyjnej i wydajności pracy. 
  • Przegląd komunikacji wewnętrznej i przepływu informacji. 
  • Ocena motywacji, retencji i rozwoju pracowników. 
  • Zarządzanie zmianą, ryzykiem i BCP. 
  • Planowanie operacyjne i kontroling. 
  • Przegląd systemów zarządzania jakością i norm. 
  • Analiza systemów i technologii informatycznych. 

Audyt
procesów

Cel: wykrycie słabych punktów w procesie oraz znalezienie jak największej ilości sposobów na jego usprawnienie i zoptymalizowanie – doprowadzenie danego procesu do jak największej skuteczności 

  • Analiza organizacji pracy i efektywnego zarządzania zasobami. 
  • Identyfikacja przyczyn istniejących i potencjalnych problemów. 
  • Wykrycie strat i wąskich gardeł w procesie produkcji, magazynowania i logistyki. 
  • Ocena procesu planowania produkcji. 
  • Przegląd systemu obiegu i analizy informacji. 
  • Analiza współpracy międzywydziałowej. 
  • Ocena wpływu gospodarki magazynowej na proces produkcji. 

Jak działamy?

AUDYT:

Spotkanie kawowe

Wstępna rozmowa pozwalająca nam zrozumieć potrzeby firmy.

Przeprowadzenie audytu

Dokładna analiza

funkcjonowania firmy.

Raport po audycie

Przedstawienie i omówienie
wyników audytu. 

WDROŻENIE:

 

Wdrożenie jest opcjonalną

częścią usługi.

Plan wdrożenia

Opracowanie szczegółowego
planu działania i harmonogramu. 

Wdrożenie

Regularne spotkania w celu implementacji zmian. 

Rewizja efektów

Kwartalna ocena i podsumowanie
efektów działań. 

Dalsze wdrożenie

Kontynuacja działań zgodnie

z ustalonym planem.

Zakończenie wdrożenia

Końcowe podsumowanie

i ocena wyników działań. 

Przykładowe rezultaty naszych audytów

Dzięki budowie nowej struktury organizacyjnej usprawniliśmy procesy oraz przepływ dokumentów i informacji. Skróciliśmy czas realizacji zleceń i wyeliminowaliśmy wąskie gardła w organizacji. 

Analiza rentowności grup produktowych, klientów i linii biznesowych pozwoliła na rezygnację z nierentownych segmentów, uwolnienie zasobów
i skierowanie ich na najbardziej dochodowe obszary, co znacząco poprawiło wyniki finansowe. 

Poukładanie struktury i procesów w organizacji umożliwiło podejmowanie lepszych decyzji, co przyczyniło się do zwiększenia efektywności operacyjnej firmy.