Przygotowanie firmy do sprzedaży
Przygotowanie firmy do sprzedaży
Pomagamy firmom osiągnąć maksymalną wartość w określonym czasie i skutecznie przeprowadzić proces sprzedaży.
Przygotowanie firmy do sprzedaży to proces, który wymaga starannego zaplanowania optymalizacji konkretnych obszarów firmy oraz sprawnego wdrożenia zmian. W naszych działaniach dążymy do sprzedaży firmy w określonym czasie, od 6 do 36 miesięcy. Nasza usługa jest skierowana do średniej wielkości przedsiębiorstw, które:
- dążą do zwiększenia wartości firmy przed sprzedażą,
- mają problemy z sukcesją,
- potrzebują optymalizacji struktury i procesów
- przed sprzedażą,
potrzebują uporządkowania Rachunku zysków i strat oraz Bilansu finansowego.
Co zawiera usługa?
W ramach usługi przeprowadzamy kompleksowy audyt organizacyjny oraz audyt procesów, analizując dokumenty finansowe oraz przeprowadzając wywiady z kluczowymi pracownikami.
Na tej podstawie identyfikujemy obszary wymagające poprawy lub eliminacji, co pozwala na maksymalizację wartości firmy przed sprzedażą. Nasze obserwacje zawieramy w szczegółowym raporcie z rekomendacjami.
Po przedstawieniu raportu możemy wdrożyć proponowane zmiany jako konsultanci oraz wesprzeć Cię w procesie sprzedaży firmy.
Audyt organizacyjny
Audyt
organizacyjny
CEL: ocena sposobu funkcjonowania całej firmy lub wybranych jej obszarów, a następnie zebranie zgromadzonych informacji i opracowanie wniosków w postaci raportu z audytu.
- Ocena struktury organizacyjnej i podziału decyzyjności.
- Analiza systemów zarządzania, procesów i standardów.
- Weryfikacja misji, wartości i kultury organizacyjnej.
- Ocena spójności strategii z zarządzaniem.
- Analiza efektywności operacyjnej i wydajności pracy.
- Przegląd komunikacji wewnętrznej i przepływu informacji.
- Ocena motywacji, retencji i rozwoju pracowników.
- Zarządzanie zmianą, ryzykiem i BCP.
- Planowanie operacyjne i kontroling.
- Przegląd systemów zarządzania jakością i norm.
- Analiza systemów i technologii informatycznych.
Audyt procesów
Audyt
procesów
Cel: wykrycie słabych punktów w procesie oraz znalezienie jak największej ilości sposobów na jego usprawnienie i zoptymalizowanie – doprowadzenie danego procesu do jak największej skuteczności
- Analiza organizacji pracy i efektywnego zarządzania zasobami.
- Identyfikacja przyczyn istniejących i potencjalnych problemów.
- Wykrycie strat i wąskich gardeł w procesie produkcji, magazynowania i logistyki.
- Ocena procesu planowania produkcji.
- Przegląd systemu obiegu i analizy informacji.
- Analiza współpracy międzywydziałowej.
- Ocena wpływu gospodarki magazynowej na proces produkcji.
Jak działamy?
Rozmowa z naszym doradcą pod kątem procesu sprzedaży lub konsolidacji
Wybór metody wyceny
Decyzja o sprzedaży firmy
Przygotowanie do transakcji
- Analiza i przygotowanie memorandum informacyjnego
- Opracowanie teasera
- Przygotowanie bazy kupców i jej akceptacja przez klienta
Rozmowy z kupcami
Rozszerzenie NDA oraz obsługa procesu due dilligence
Negocjacje
Finalizacja transakcji
Przykładowe rezultaty naszych audytów
Dzięki budowie nowej struktury organizacyjnej usprawniliśmy procesy oraz przepływ dokumentów i informacji. Skróciliśmy czas realizacji zleceń i wyeliminowaliśmy wąskie gardła w organizacji.
Analiza rentowności grup produktowych, klientów i linii biznesowych pozwoliła na rezygnację z nierentownych segmentów, uwolnienie zasobów i skierowanie ich na najbardziej dochodowe obszary, co znacząco poprawiło wyniki finansowe.
Poukładanie struktury i procesów w organizacji umożliwiło podejmowanie lepszych decyzji, co przyczyniło się do zwiększenia efektywności operacyjnej firmy.